sobota, 5 stycznia 2013

Blackbox konfiguracja

Blackbox jest to lekki menadżer okien dla sytemu Linux. Dla systemu openSUSE gotową paczkę można ściągnąć ze strony: http://rpm.pbone.net/index.php3/stat/4/idpl/11620660/dir/opensuse/com/blackbox-0.70.1-114.10.i586.rpm.html

Mój pulpit Blackbox

Wadą blackox, w przciwieństwie do fluxbox, jest brak tacki systemowej (gdzie programy rezydentne trzymają swoje ikonki) oraz brak możliwości skonfigurowania programów startowych. Ja mam zainstalowany peksystray, ale może to byś dowolny program spełniający funkcję tacki systemowj np. docker.

Do startowania potrzebnych mi programów stworzyłem plik o nazwie blackox o zawartości:

janek@linux-fay4:~> cat blackbox
#!/bin/bash
peksystray &
nm-applet &
skype &
kadu &
amsn &
licq &
xchat &
amarok &
xfce4-power-manager &
ksensors &
volumeicon &
screenlets &

Plikowi należy nadać prawa wykonywania:

chmod +x blackbox

A wykonujemy go poleceniem z terminala ./blackbox

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz