środa, 18 września 2013

AfterStep w Fedorze konfiguracja

AfterStep jest to lekki i przyjazny menadżer okien dla systemów Linux/Unix. Niestety w Fedorze nie jest dostępny w repozytoriach, ale możemy go sobie skompilować samemu.

Mój AfterStep w Fedorze

Pobieramy najnowszą wersję AfterStep zs strony projektu: http://www.afterstep.org/, rozpakowujemy go i w rozpakowanym katalogu wykonujemy po kolei następujące polecenia:

./configure
make
sudo make install

U mnie instalacja przeszła bez problemów, instalator dodał pozycję AfterStep do mojego menadżera logowania, ale niestety po wyborze AfterStep się nie uruchamia. Poradziłem sobie w ten sposób, że dodałem aftrerstep do mojego .xinitrc w katalogu domowym:

echo afterstep>~/.xinitrc

Uruchamiam teraz AfterStep poleceniem startx w konsoli  (można się przełączyć przez Ctrj+Alt+F2), w Fedorze menadżer logowania jest pod Ctrl+Alt+F1. Możesz wykorzystać konsole od Ctrl+Alt+F2 do F6.

W katalogu domowym stwórz sobie plik afterstep o takiej zawartości: i zainstaluj wywoływane programy:

# Polska klawiatura

setxkbmap pl &

# Panel

tint2 &

# Menadżer sieci

nm-applet &

# Mikser
pnmixer &

# Menadżer schowka

parcellite &

ksensors &

Plikowi należy nadać prawo wykonywania, po zalogowaniu się do AfterStep wykonaj polecenie ./afterstep z terminala., czyli wykonujemy po kolei:

touch afterstep
gedit afterstep (dodajemy wpisy)
chmod 755 afterstep
sudo yum install tint2 pnmixer parcellite ksensors

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz